Margarita_goes_digital είναι το νέο σύνθημά μας.
Δημιουργήθηκε σε μια νέα εποχή στην οποία πολλά άλλαξαν. Μια πανδημία κατέκλυσε τη χώρα και ολόκληρο τον κόσμο. Συναισθήματα φόβου, απόγνωσης, άγχους και λύπης ήταν διάχυτα.
Η κατάσταση ήταν και είναι πρωτόγνωρη. Στην αρχή μας προβλημάτισε κι εμάς, όπως όλους. Κάτι μέσα μας όμως μας έλεγε πως η κατάσταση μας προσφέρει ένα δώρο που ακόμη δεν είχε εντοπιστεί και αξιολογηθεί κατάλληλα. Η εμπειρία μας με την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τον προγραμματισμό μας έχει κάνει σε κάθε πρόβλημα να βλέπουμε και μια λύση. Για την ακρίβεια μας έχει κάνει να ψάχνουμε να βρούμε όχι απλώς μια λύση -που πάντα υπάρχει- αλλά τη βέλτιστη λύση.
Η συνθήκη ήταν ξεκάθαρη. Κοινωνική απομόνωση και άρα καθένας πρέπει να μείνει μακριά από τους άλλους, για το καλό του, για το καλό τους, για το καλό όλων. Πώς γίνεται όμως να μην σκεφτούμε πως το καλό κάποιων θα επηρεαστεί και αρνητικά από την κοινωνική απομόνωση; Το να ζεις και να (συν)εργάζεσαι με ανθρώπους με αναπηρία σε κάνει να βλέπεις με άλλα μάτια. Αυτά τα μάτια έχουμε κι εμείς. Μάτια διερευνητικά.
Η βέλτιστη λύση για το πρόβλημα που προέκυψε βρέθηκε στη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας με στόχο την συνύπαρξη μας, όχι δια ζώσης αυτή τη φορά, αλλά μέσω Διαδικτύου. Το ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ αξιοποιώντας το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του δημιούργησε μια πλατφόρμα Google Classroom η οποία λειτουργεί ως ένα ψηφιακό αποθετήριο με ψηφιακές τάξεις διαφόρων θεματικών.
Στόχος μας ήταν όχι μόνο να συνεχιστεί η εκπαίδευση των σπουδαστών σε αντικείμενα που ήδη διδάσκονται αλλά και να έρθουν σε επαφή με άλλες ενδιαφέρουσες θεματικές αναπτύσσοντας παράλληλα την αυτονομία τους.
Κάποιες από τις θεματικές στις οποίες δημιουργήσαμε και δημιουργούμε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό αφορούν τα κοινωνικά μαθήματα, τους υπολογιστές, το περιβάλλον, την εκπαιδευτική ρομποτική, την τέχνη, τα οικονομικά, τη συμβουλευτική. Σε αυτές δεν παραλείψαμε να συμπεριλάβουμε και υλικό προσαρμοσμένο στα όσα διδάσκονται οι σπουδαστές μας στα διάφορα εργαστήρια μας. Φυσικά, δεν ξεχνάμε πως η καλύτερη μάθηση γίνεται μέσα από το παιχνίδι. Αυτό το λάβαμε σοβαρά υπόψη δημιουργώντας ενότητα με ψυχαγωγικό υλικό και δραστηριότητες καθώς και ενότητα με challenges τα οποία πρέπει να φέρουν εις πέρας όλοι μας οι σπουδαστές. Στην αλληλεπίδρασή μας συνέβαλαν επίσης οι καθιερωμένες εβδομαδιαίες τηλεδιασκέψεις μας με τους σπουδαστές και όλο το επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Είμαστε περήφανοι για το εγχείρημα μας αυτό καθώς δώσαμε την ευκαιρία σε σπουδαστές για επικοινωνία με τους εκπαιδευτές αλλά και μεταξύ τους. Δώσαμε την ευκαιρία σε σπουδαστές να μάθουν, αξιοποιώντας τις ψηφιακές τους δεξιότητες και πολλές φορές να αναλάβουν ρόλο «βοηθού εκπαιδευτή» εκπαιδεύοντας ο ένας τον άλλον. Δώσαμε την ευκαιρία σε γονείς να εμπλακούν ακόμη πιο ενεργά στη μάθηση των παιδιών τους και να δουν με μια διαφορετική ματιά αυτή τη φορά τον τρόπο που κατακτούν πολλές από τις δεξιότητές τους. Δώσαμε την ευκαιρία σε σπουδαστές και γονείς να μας δώσουν άμεση ανατροφοδότηση για το εγχείρημα αυτό. Δώσαμε την ευκαιρία σε συναδέλφους να επιστρατεύσουν την τεχνολογία ως σύμμαχό τους σε αυτήν τη νέα συνθήκη. Δώσαμε την ευκαιρία σε όλους εμάς που εργαζόμαστε στο ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ να δούμε την πανδημία μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα και έτσι να δώσουμε το καλό παράδειγμα στους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται για να εκπαιδευτούν δίπλα μας. Δώσαμε την ευκαιρία σε όλους μας να πούμε στον εαυτό μας «Μπράβο μας, μπορούμε!».